A második hétvége /Kattints ide! :-)/

2019.07.21

Megkóstoltuk a tradícionális skót reggelit a Wetherspoon hálózathoz tartozó pubban. Plussz egy fontért haggist (birkabelsőség hagymával, zabliszttel, árpával és faggyúval keverve, birkabendőbe töltve) is kértünk. Kár volt!

A Leith patak partján fekvő Dean Village volt a következő célpont. Kanyargó szűk utcácskák, mesebeli mézeskalács házikók, csicsergő skót madárkák, nyugalom. Ez a békés kis városrész mindössze öt perc sétára van a Princess Street-től, Edinburgh központjától.

Hosszú buszozás után South Queensferry-be érkeztünk, ahol a partról három monumentális híd látványa fogadott. A piros híd neve Forth Bridge, ez Edinburgh saját Golden Gate hídja. Ezen az ikonikus vasúti hídon naponta 200 vonat halad át. 2016-ban elnyerte a "Legcsodálatosabb Embercsoda" díjat, valamint az UNESCO Világörökség része. Ha a skót fővárosban jártok, DON'T MISS IT!

Vasárnap iskolánk szervezésében buszos kirándulásra indultunk Glasgow-ba. Első állomásunk a Kelvingrove Művészeti Galléria és Múzeum volt.

Később a Modern Művészeti galériában barangoltunk.

Végül a Castle Street-en található középkori katedrális nyűgözött le bennünket, mely majdnem ezer éves. Gyönyörű rózsaablakai meseszép fényeket kölcsönöznek a belső térnek. Kihagyhatatlan élmény!

Ebben a városban található a BBC skóciai központja is.

Edinburgh-ba visszaérve betértünk egy közkedvelt mexikói étterembe. Minden NAGYON ízletes volt, ennek ellenére vagy éppen ezért mi maradunk a Thai konyhánál.  Teli gyomorral, erőltetett menetben másztuk meg a városközpontból is jól látható Calton Hillt, melynek tetejéről lélegzetelállító látvány tárult elénk. A dombon található görög építészeti jellegű oszlopok miatt nevezik a skót fővárost Észak Athénjának.